عطر،ادکلن،اسپری

راهنمای خرید بهترین و جذاب ترین عطر و ادکلن 2022

خرید عطر و ادکلن

برای آنکه خریدی جذاب تر از بهترین عطر و ادکلن را  داشته باشید به شما توصیه میکنیم: ابتدا موارد ذیل را به دقت مطالعه کرده و سپس جهت خرید محصول مطلوب اقدام کنید.

تعریف عطر

عطر از عربی ماده‌‌ای خوشبو است که برای خوشبوسازی بدن یا محیط و یا وسایل استفاده می‌شود. عطر از مواد صنعتی و یا طبیعی ساخته می‌شود. مواد اولیه معطر سازنده‌ی عطر را از طریق استخراج از منابع گیاهی، حیوانی یا از روش‌های تولید مصنوعی مواد شیمیایی تهیه می‌کنند.

غلظت

شدت و ماندگاری عطر بر اساس غلظت، شدت و طول عمر ترکیبات معطر (اسانس طبیعی / مواد اولیه‌ی مصنوعی) مورد استفاده در آن می‌باشد.

هر قدر درصد ترکیبات معطر افزایش می‌یابد. شدت و ماندگاری آن نیز زیادتر می‌شود.

معیارهایی که برای توصیف غِلظت تقریبی یک عطر با استفاده از درصد یا حجم روغن معطر در آن، مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولاً مبهم و غیر دقیق می‌باشند.

فهرستی از عبارات معمول به شرح زیر ارائه شده ‌است.

پودر عطر
  • شامل 31٪ اسانس عطری در پودر تالک آرایشی بدون وجود الکل می‌باشد.
 عطر یا perfume 

غلظتی بین 30–40٪ از مواد معطر؛ غلیظ‌ترین، خالص‌ترین، ماندگارترین و در عین حال گران‌ترین نوع عطر است.

اسپریت دو پرفیوم یا ESdP
  • شامل 15–30٪ مواد معطر، یک ترکیب که به‌ندرت بین عصاره عطر و ادوپرفیوم استفاده می‌شود.
ادو پرفیوم یا EdP
  • به معنی «مایع عطر» با غلظتی در حدود 10–20٪ رایج‌ترین نوع عطر است که ماندگاری مناسبی دارد و به گرانی عطر هم نیست. این نوع عطر را با عبارت (millésime) نیز نشان می‌دهند.
اُدوتویلت یا EdT
  • به‌معنی «مایع آرایش» در حدود 8–16٪ غلظت داشته و بوی ملایمی دارد.که ماندگاری زیادی هم ندارد و برای تمدید بوی آن باید چندین بار در طول روز از آن استفاده شود.
ادوکلن یا EdC
  • به‌معنی «مایع کلن» با غلظتی در حدود 3–6٪ از مواد معطر قابل ذکر است که عبارت Original Eau de Cologne یک نام تجاری ثبت شده‌است.
پرفیوم میست
  • با غلظت 3–8٪ مواد معطر در حلال غیرالکلی.
اسپری و افترشیو (EdS)
  • با 1–3٪ غلظت مواد معطر.

سه عطر پرفروش در بازار ایران که شامل نظرات مثبت مخاطبان پس از استفاده بوده اند را برای خرید در زیر قرار داده ایم. 

ادکلن شنل چنس، عطری که برای شما شانس می آورد!

چنس در زبان فرانسوی به معنای شانس و اقبال می باشد و نماد افراد خوش شانس است. به دلیل رایحه فوق العاده خوبی که استفاده از آن به خانم های شیک پوش و جذابی که به ظاهر خود اهمیت می دهند، بسیار مناسب می باشد. رایحه محرک به کار رفته درد عطر Chanel Chance سبب می شود تا اطرافیان به شما جذب شوند.

طراحی ظاهری عطر Chanel Chance، مناسب خانم های ساده پسند

ادکلن شنل چنس زنانه بسیار ساده و شیک طراحی شده است. اگر به بطری ادکلن شنل چنس پرفیوم دقت نمایید، متوجه می شوید که بر خلاف اکثر ادکلن های طراحی شده توسط برند چنل، چنل چنس پرفیوم ظاهر مستطیلی ندارد و به شکل دایره‌ای تخت می باشد. نام ادکلن یعنی CHANEL CHANCE در مرکز بطری ادکلن دیده می شود. مایع درون عطر به رنگ طلایی مایل به زرد می باشد به دلیل شفافیت بطری عطر به خوبی دیده می شود. به دلیل رنگ طلایی و زردی که ادکلن چنل چنس پرفیوم دارد، عده زیادی به آن عطر چنل چنس زرد یا چنل چنس طلایی نیز می گویند.

نت های ادکلن عطر چنل چنس، رایحه‌ای دلنشین و جذاب

ادکلن شنل چنس توسط عطرساز مشهور، ژاک پولژ (Jacques Polge) طراحی و فرمولاسیون شد و به بازار آمد. ادکلن چنل چنس را می توان یکی از بزرگترین شاهکار های ژاک پولژ دانست.

  • نت های اولیه: به محض اسپری کردن ادکلن شنل چنس زرد به سرعت رایحه لیمو، فلفل قرمز و آناناس به مشام شما می رسد. این نت ها سبب افزایش انرژی و هیجان در شما می شود.
  • نت های میانی: بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی نوبت به نت های میانی می رسد که از نت های گلی تشکیل شده اند که عبارتند از گل یاسمن، گل سنبل و گل زنبق. این ترکیبات گلی و شیرین شادی و نشاط را به شما هدیه می دهند.
  • نت های پایانی: در نهایت و بعد از سپری شدن مدت زمان طولانی نوبت به نت های میانی می رسد که از راه برسند. این نت ها شامل مشک، کهربا، خس‌خس و نعناع هندی می باشند که اعتماد به نفس و تمرکز را در شما افزایش می دهند.

رایحه‌ی عطر Chanel Chance EDP مناسب استفاده در چه مواقعی می باشد؟

به دلیل رایحه گرم موجود در عطر چنل چنس، در فصول خنک سال مثل پاییز و زمستان و حتی روزهای خنک بهاری استفاده از این عطر به شما توصیه می شود. از نظر ماندگاری نیز باید گفت، ماندگاری چنل چنس جز بهترین ها می باشد. اگر روز طولانی در پیش دارید بدون نگرانی از محو شدن خط بوی عطر می توانید از آن استفاده نمایید. اگر شما از آن دسته بانوانی هستید که علاقمند به استفاده از عطر و ادکلن های سبک و اسپرت تر هستید می توانید از نسخه ادوتویلت این عطر به نام Chance Eau Tendere را مورد استفاده قرار دهید.

عطر ادکلن کرید اونتوس زنانه

برند کرید (Creed) یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده عطر با بیش از ۲۵۰ سال سابقه کاری است.این برند در فرانسه و در سال 1760 پدیدار شد. این شرکت خانوادگی از همان ابتدای فعالیتش محبوبیت زیادی را به دست آورد و به سرعت جای خود را در بین طرفداران عطرهای خاص و البته افراد مهم و مشهور پیدا کرد. ادو پرفیوم زنانه کرید مدل Aventus با حجم 75 میل در سال 2016 تولید و روانه بازار شد. 

عطر ادکلن کرید اونتوس زنانه(رایحه):

در ابتدای استفاده از این عطر ترکیب عجیب نت های ترنج، لیمو ترش، بنفشه، نعناع هندی، سیب و فلفل صورتی برای شما شگفت انگیز خواهد بود و انرژی شما را افزایش خواهد داد. در ادامه نت های میانی به این ترکیب ها اضافه می شوند. رز، مشک، چوب صندل، بوته وحشی جاوی تشکیل دهنده نت های میانی این عطر هستند. در آخر رایحه ای که از این عطر برای شما ماندگار خواهد بود ترکیب گلی گل یلانگ، یاس بنفش، هلو، کهربا و انگور فرنگی سیاه خواهد بود. ماندگاری و پخش بوی این عطر بسیار بالا بوده و عطر محبوب شما خواهد شد.

ادکلن ایفوریا زنانه

ایفوریا را باید محبوبترین ادکلن زنانه چند سال اخیر نامید که تناسب عجیبی با آنچه یک خانم از یک عطر شیک و جذاب با قیمتی معقول می خواهد دارد. ایفوریا به قدری محبوب است که همیشه اولین انتخاب مغازه داران برای پر کردن ویترین هایشان است و این امر در کشور ما نیز به شدت صادق است.

در مورد محبوبیت و کیفیت بالای ایفوریا همین بس که علاوه بر ظاهر شیک و بسیار زیبای آن  ماندگاری قابل توجه و پخش بوی بالای آن دلیلی مهمتری است. این عطر به یاد ماندنی کالوین کلین توسط Dominique ropion,Carlos benaim,Loc dong در سال 2005 تولید شد.

 این عطر روحی درخشان و دلپذیر دارد، همانند نت‌های میوه‌ای خاصی که درون خودش به چنگ گرفته است. ایفوریا عطری اسرارآمیز و جذاب است که همچون گل‌های تیره و خاص می‌درخشد. عطری خاص که شما را به لذت بردن از شادی‌های زندگی فرامی‌خواند. نت‌های اصلی ایفوریا زنانه را میوه گل رز، سیب ژاپنی، ترکیبات سبز، لاله مردابی، ارکیده سیاه، چوب‌های سرخ، بنفشه سیاه و کهربا می‌سازند.

رایحه

اولیه : انار
میانی : ارکیده , لاله مردابی
پایه : بنفشه , چوب ماهون , مشک , کهربا

راهنمای میزان غلظت و ماندگاری انواع عطر

نُت‌های عطر

عطر نیز در تشابه با نت‌های موسیقی به داشتن سه گروه از نت‌های گوناگون توصیف می‌شود.این عمل باعث می شود یک رایحه هماهنگ را به وجود ‌آورد.

این نت‌ها به مرور زمان آشکار می‌شوند. اولین بویی که از عطر به مشام می‌رسد مربوط به نت ابتدایی یا اولیه می‌باشد.

به‌دنبال آن، نت میانی احساس می‌شود و در آخرین مرحله نت پایانی خود را به‌تدریج آشکار می‌نماید.

این نت‌ها به ترتیب تبخیر عطر به وجود می‌آیند.

 ابتدایی 
  • رایحه‌ای است که به محض استفاده از یک عطر به مشام می‌رسد. نت‌های بالایی شامل ملکول‌های کوچک و سبکی هستند که به‌سرعت تبخیر می‌شوند. آن‌ها در شکل‌گیری احساس اولیه یک فرد نسبت به آن عطر نقش مهمی ایفا کرده و در نتیجه در فروش آن عطر بسیار حیاتی می‌باشند.
 میانی
  • رایحه‌ای است که درست زمانی که نت ابتدایی در حال محو شدن می‌باشد خود را نشان می‌دهد. ترکیبات نت میانی قلب یا بدنه‌ی اصلی یک عطر را تشکیل می‌دهند. و به‌عنوان یک پوشش برای عدم احساس بوی نامطبوع اولیه نت پایانی عمل می‌کنند. این بوی ناخوشایند ابتدایی در نت‌های پایانی با گذشت زمان مطبوع و دل‌انگیز می‌شوند.
 پایانی
  • هنگام محو شدن نت میانی، نت پایه شروع به آشکار شدن می‌کند. نت‌های پایانی و میانی یک عطر با یکدیگر اساس عطر را تشکیل می‌دهند. نت‌های پایانی عمق و استحکام هر عطر را به‌وجود می‌آورند. ترکیبات این گروه از بوها غنی و عمیق بوده و معمولاً تا ۳۰ دقیقه بعد از استفاده به مشام نمی‌رسند.

رایحه‌های نت‌های ابتدایی و میانی تحت تأثیر رایحه نت پایانی قرار می‌گیرند. به‌علاوه رایحه نت پایانی نیز به وسیلهٔ مواد استفاده‌شده در نت میانی تغییر می‌کند. سازندگان عطرها معمولاً نت‌های عطرها را منتشر می کنند.

نت های عطر و ادکلن

خانواده‌های بویایی

گروه‌های مختلف عطرها را مانند هر طبقه‌بندی دیگری نمی‌توان به‌طور کامل در طبقات مجزا قرار داد.

هر رایحه‌ای طیف‌هایی از دیگر گروه‌های بویایی دارد. حتی عطرهایی که به عنوان تک گل ارائه می‌شوند.

هرچند به‌طور خیلی ظریف ته بوها و اثراتی از خانواده‌های دیگر در خود دارد.

رایحه‌ای که کاملاً بشود آن را به یک خانواده بویایی خاص منسوب کرد به ندرت پیدا می‌شود. چرا که منوط به اینست که مواد تشکیل دهنده آن فقط از یک مواد آروماتیک خاص تشکیل شود.

به عنوان نقطه شروع برای تشریح یک رایحه از طبقه‌بندی خانواده‌های مختلف بویایی استفاده می‌شود. اما آن به تنهایی قادر به بیان خصوصیات خاص آن عطر نمی‌باشد.

طبقه‌بندی سنتی از حدود ۱۹۰۰ میلادی به وجود آمد. که شامل هفت خانواده گل تنها، دسته گلها، شرقی، چوب، چرم، کاج و سرخسی (معطر) می‌شد.

اما امروزه از طبقه‌بندی مدرنی استفاده می‌شود،که از سال ۱۹۴۵ میلادی در پی پیشرفت‌های وسیع در تکنولوژی عطرسازی و همچنین تغییرات در سبک و مذاق مردم به وجود آمد:

خرید انواع عطر (عطر زنانه و عطر مردانه) با بهترین کیفیت و رایحه های بسیار جذاب و دوست داشتنی متناسب تمام سلیقه ها

طبقه بندی

گل‌ها
  •  شامل بوی یک یا چند گل مختلف باشد. یک مثال مناسب عطر Beautiful از شرکت Estée Lauder می‌باشد.
سبز
  •  احساسی نظیر بوی چمن بعد از کوتاه کردن آنها. برگ‌های سبز که له شوند یا خیار ایجاد می‌کنند. به عنوان دو مثال می‌توان به Sisley’s Eau de Campagne یا Aliage از شرکت Estée Lauder اشاره کرد.
آبی، اقیانوسی یا اُزونی
  • جدیدترین طبقه در خانواده عطرها که از سال ۱۹۹۱ میلادی با تولید عطر Dune توسط Christian Dior وجود آمد. یک بوی بسیار تمیز و مدرن که منجر به تولید عطرهای دو جنسیتی جدید (که به‌طور مشترک توسط خانم‌ها و آقایان استفاده می‌شوند) شده‌است. به‌طور معمول کالون، یک ماده مصنوعی که از سال ۱۹۶۶ میلادی تولید می‌گردد، در این عطرها به کار گرفته می‌شود. این ماده همچنین برای تغییر جزئی در رایحه‌های گل، شرقی و چوب به کار گرفته می‌شود.

مرکبات

  • یک خانواده قدیمی در گروه‌های بویایی که حتی تا این اواخر در ادوکلن‌‌های خنک و تازه استفاده می‌شد. پیشرفت‌های جدید عملاً ساخت مواد جدیدی با رایحه‌های مشابه در این گروه را ممکن ساخته‌است. عطر Brut یک مثال خوب در این زمینه‌است.
میوه‌ای
  • شامل عطری از میوه‌ها، به غیر از مرکبات مانند هلو، cassis (انگور فرنگی سیاه، گونه‌ای قره قات)، انبه، میوه گل ساعتی، و غیره می‌باشد. عطر Botrytis توسط شرکت Ginestet جزو این گروه می‌باشد.
خوراکی
  • بویی با کیفیتی مانند ” خوراکی ” یا ” دسر “. این بو شامل نت‌هایی مانند وانیل، لوبیای تونکا (tonka bean) و کومارین (coumarin)، و ترکیبات مصنوعی طراحی شده با بویی شبیه به طعم غذا می‌باشد. Angel توسط Thierry Mugler یک نمونه از این عطرها می‌باشد.

حال که با دسته بندی عطرها از منظرهای گوناگون آشنا شدیم.می توانیم براساس آن که تمایل داریم چه خوشبو کننده ای با چه غلظتی و رایحه ای استفاده کنیم، به سراغ برندهای مناسب برویم.

امیدواریم توانسته باشیم شما عزیزان را در خرید یک عطر یا ادکلن مناسب راهنمایی نماییم.

منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم

مجله افق برتر

نوشته های مرتبط

3 نظر در “راهنمای خرید بهترین و جذاب ترین عطر و ادکلن 2022

  1. مینا گفت:

    بسیار عالی و جامع بود تشکر

  2. احمد گفت:

    چقد جالبه که عطر هم مثل موسیقی شامل‌نت های مختلف هستش!
    مطلب جالبی بود لذت بردم ممنون

  3. نگار گفت:

    بسیار عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.